Viden om Jingles hos Visible.dk – Hvad er Jingles?

Jingles er små, unikke og letgenkendelige musikstykker, der kendetegner og indvarsler et produkt, en udsendelse, danner klangbunden i en biografreklame eller kommunikerer et budskab uden ord. Jingles er kort sagt en kendingsmelodi. Jingles et i sig selv et lydmalende ord, der egentlig betyder bjælder – bare tænk på Tuborg Julebryg. Den måske allerførste danske jingle, Danmarks Radios Pausesignal, er taget fra det ældste stykke danske musik, der findes.

Jingles er bevægelige, lydbaserede ikoner, der fungerer som kendetegn for produkter, budskaber og programmer som kendingslyde, der ikke har en længde som reelle musikstykker.

Jingles består af musik og lyd, der uden tvivl er nogle af de vigtigste elementer i en hver medieproduktion. Jingles taler musikkens universelle sprog, der taler til vores følelser, og kan således arbejde videre i underbevidstheden hos os. Hvor ofte har De ikke haft 'en melodi på hjernen' der ikke er til at komme af med igen?

Jingles genskaber bevidstheden om produktet eller brandet hos lytteren, hvad enten det drejer sig om reklamemusik, signaturmusik, lyd til multimedieproduktioner m.m. Jingles fungerer allerbedst, når de er originale, unikke og tilpasset netop dit behov.

Jingles laves af stort set alle musikere, både ukendte og superstjerner komponerer, indspiller eller indsynger jingles.

Jingles er vidt udbredt inden for TV, radio, internet, multimedia og forbindes ofte med reklame, annoncering, humor og lydbaseret kommunikation i det hele taget. Formålet med en jingle er at få et kontant budskab frem til en målgruppe kort og effektivt. Jingles anvendes også i høj grad som kendingsmelodi, der introducerer programmer på Tv eller i radioen.

Jingles og reklamemusik i det hele taget skal præsentere produktet eller programmet på lydsiden, så det komplementerer eller på anden vis underbygger budskabet. DSB jingle består f eks af tonerne D SB, hvilket skaber en helt unik signalværdi.

Jingles bygger på den forståelse, at hvert program eller produkt kræver sin egen musikalske eller lydmæssige identitet, som er unik, men samtidig sender et identificérbart stilmæssigt signal til modtageren. Jingles kan således være original musik, men også stock music eller indføjet licenseret musik, alt efter hvad budgettet tillader.

Hvad kan jeg bruge jingles til?

Jingles kan være dit lydlige signal i en visuelt orienteret verden. Jingles kendetegner dit brand og formidler på en unik og munter måde netop dine værdier til et bredt modtagerspektrum via det følsomme, men ikke særligt selektive øre. Derfor kan du med jingles nå langt ind i modtagerens bevidsthed og dermed lette den ubevidste genkendelsesfaktor for dit brand.


forside
 

 Forside

 
  Brugernavn:

  Password
:
   Glemt Password?
 Opret firmaprofil
 Læs betingelserne

   Aktuelle tilbud
   Artikelbase
   Billedbank
   Brugtmarked
   Debat Forum
   Downloads
   Guides
   Farver og Mål
   Jobmarked
   Kalenderen
   Medieinformation
   Medie Jura
   Netradio / Net-TV
   Nyheder / Presse
   Nyheds feeds
   Oplysningen
   Produktkatalog
   Sig din mening
   SMS Marketing
   Tilmeld nyhedsbrev
   Tips og tricks
   Verdens aviser
   Viden Om:

Audio, video og film
Anlæg, lyd
Anlæg, lys
Biografreklamer
CD-produktion
Filmproduktion
Jingles
Lydstudier
Multimedieproduktion
PowerPoint
Reklamefilm
Speakere
TV-reklamer
Video redigering
Bureauer
Distribution
Efterbehandling
Emballage m. tryk
Events
Formidling
Indretning, inventar
Internet / IT
Kreativ produktion
Kurser, foredrag
Medier
Messer, udstillinger
Pap, papir, plast
Profilreklame
Tryk, print, kopi
Udendørsreklame

ForsideAudio, video og film>Jingles





Viden om Jingles hos Visible.dk – Hvad er Jingles?

Jingles er små, unikke og letgenkendelige musikstykker, der kendetegner og indvarsler et produkt, en udsendelse, danner klangbunden i en biografreklame eller kommunikerer et budskab uden ord. Jingles er kort sagt en kendingsmelodi. Jingles et i sig selv et lydmalende ord, der egentlig betyder bjælder – bare tænk på Tuborg Julebryg. Den måske allerførste danske jingle, Danmarks Radios Pausesignal, er taget fra det ældste stykke danske musik, der findes.

Jingles er bevægelige, lydbaserede ikoner, der fungerer som kendetegn for produkter, budskaber og programmer som kendingslyde, der ikke har en længde som reelle musikstykker.

Jingles består af musik og lyd, der uden tvivl er nogle af de vigtigste elementer i en hver medieproduktion. Jingles taler musikkens universelle sprog, der taler til vores følelser, og kan således arbejde videre i underbevidstheden hos os. Hvor ofte har De ikke haft 'en melodi på hjernen' der ikke er til at komme af med igen?

Jingles genskaber bevidstheden om produktet eller brandet hos lytteren, hvad enten det drejer sig om reklamemusik, signaturmusik, lyd til multimedieproduktioner m.m. Jingles fungerer allerbedst, når de er originale, unikke og tilpasset netop dit behov.

Jingles laves af stort set alle musikere, både ukendte og superstjerner komponerer, indspiller eller indsynger jingles.

Jingles er vidt udbredt inden for TV, radio, internet, multimedia og forbindes ofte med reklame, annoncering, humor og lydbaseret kommunikation i det hele taget. Formålet med en jingle er at få et kontant budskab frem til en målgruppe kort og effektivt. Jingles anvendes også i høj grad som kendingsmelodi, der introducerer programmer på Tv eller i radioen.

Jingles og reklamemusik i det hele taget skal præsentere produktet eller programmet på lydsiden, så det komplementerer eller på anden vis underbygger budskabet. DSB jingle består f eks af tonerne D SB, hvilket skaber en helt unik signalværdi.

Jingles bygger på den forståelse, at hvert program eller produkt kræver sin egen musikalske eller lydmæssige identitet, som er unik, men samtidig sender et identificérbart stilmæssigt signal til modtageren. Jingles kan således være original musik, men også stock music eller indføjet licenseret musik, alt efter hvad budgettet tillader.

Hvad kan jeg bruge jingles til?

Jingles kan være dit lydlige signal i en visuelt orienteret verden. Jingles kendetegner dit brand og formidler på en unik og munter måde netop dine værdier til et bredt modtagerspektrum via det følsomme, men ikke særligt selektive øre. Derfor kan du med jingles nå langt ind i modtagerens bevidsthed og dermed lette den ubevidste genkendelsesfaktor for dit brand.



[ Tilbage ]

RELATEREDE EMNER


 

Hele sætning Alle ord
 


© visible 2004 | dansk-reklameguide.dk